۱۰ شرط مایک پمپئو برای جمهوری اسلامی پیش از آغاز مذاکره مستقیم چیست ؟

۱۲ درخواست آمریکا از ایران که در سخنرانی مایک پمپئو، وزیر خارجه، اعلام شد:

۱. ایران باید تمامی ابعاد و مختصات برنامه نظامی – هسته‌ای سابق خود را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کند و به طور دائم و قابل راستی‌آزمایی، هرگونه کار روی این برنامه را تعطیل کرده و کنار بگذارد.

۲. ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کرده و هیچ‌گاه به سمت بازفرآوری پلوتونیوم نرود. در کنار آن باید تاسیسات آب‌ سنگین هم تعطیل شود.

۳. ایران باید به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دهد که به تمام پایگاه‌های ایران در سرتاسر کشور دسترسی پیدا کنند.

۴. ایران باید برنامه ساخت موشک‌های بالستیک و تولید آن و هرگونه آزمایش و توسعه موشک‌های قابل حمل کلاهک اتمی را پایان دهد.

۵. ایران باید تمام شهروندان آمریکایی و شهروندان متحدان ما را که به دلیل اتهام‌های جعلی دستگیر شده و یا در ایران گم شده‌اند، آزاد کند.

۶. ایران باید به حمایت از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه پایان دهد؛ از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و گروه جهاد اسلامی فلسطینی.

۷. ایران باید به حق حاکمیت دولت عراق احترام گذاشته و اجازه دهد خلع سلاح، جلوگیری از سازماندهی و بازجذب شبه نظامیان شیعه در عراق را دنبال کند.

۸. ایران باید به حمایت نظامی خود از شبه نظامیان حوثی پایان دهد و برای رسیدن به توافق صلح سیاسی در یمن، کار کند.

۹. ایران باید تمام نیروهای نظامی تحت فرماندهی خود را از سوریه خارج کند.

۱۰. ایران باید حمایت از طالبان و دیگر تروریست‌ها در افغانستان و منطقه را خاتمه دهد و به پناه دادن به القاعده پایان دهد.

۱۱. ایران باید به حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریست‌ها و متحدان شبه‌نظامی‌اش پایان دهد.

۱۲. باید از رفتارهای تهدید‌آمیز علیه همسایگانش دست بردارد – خیلی از این همسایه‌ها، متحدان آمریکا هستند. از جمله اینکه از تهدید نابودی اسرائیل دست بردارد و پرتاب موشک به درون خاک عربستان سعودی و امارات متحده عربی را متوقف کند. همچنین این تهدید شامل کشتیرانی بین‌المللی و عملیات سایبری مخرب هم می‌شود.

  • سه شنبه ۱ خرداد ۹۷
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan